Översociala kolibrier och en kraftig finne.

Efter ett kort avbrott för helg och sov-utrymme så har jag nu hittat tillbaka till stolen och tangentbordet. Hoppas att ni saknat mig.
Kan ju snabbt berätta lite om min helg utan att det går överstyr så att folk ger upp mitt i berättelsen och går.

I fredags var det lite extra smärtsamt att gå upp ur sängen och släpa mig till Solna för att räkna och inventera allt från medaljer och pokaler till flatlöss och crabs.  Att börja en dag utan en kopp kaffe, räkna och sortera cirka 2000 olika medaljsorter är verkligen något man Inte vill göra. Hur som helst, för att göra dagen lite kortare så försökte vi hitta på ett sätt att reta våran enda ginger anställda. (För er som inte vet vad begreppet "Ginger" innebär så finns det alltid google.se) Femton koppar kaffe senare så hade vi den perfekta planen, vi skulle låsa in människan i bastun. Sagt och gjort så satt nu våran ginger där och flinade eftersom att han fått för sig att vi ska släppa ut honom. När han efter tio minuter började tröttna på att sitta i en 90°C varm bastu, så fick han panik och ville verkligen ut.. Någon som sett en rödhårig kille svettas och gråta samtidigt? - Obeskrivligt.
Klockan 17:00 var vi äntligen klara med dagens uppgift, för att fira detta gick vi självklart ut på krogen! Baren vi hittade ligger 200 meter ifrån Slussens tunnelbanestation, Mest. Mest var en ganska sjyst pub förutom den enorma finnen utanför som insisterade på att jag skulle visa legitimation, jävla hyckleri tycker jag eftersom att han släpper in fruntimmer efter fruntimmer utan att dom behöver visa leg. (Jag är inte minderårig jag tycker bara inte om att visa leg på en pub som släpper in fjortonåriga fjortisar för stämningens skull) 45 minuter senare och en jävligt irreterad dörrvakt så befinner jag mig i alla fall innanför portarna och nu kan spelet börja, Last man stands! Detta ölhävar spel är väldigt vanligt bland män, dock inte gingers. Det går ut på att dricka så mycket öl som möjligt men ändå stå på bena efteråt. Simpelt, eller hur?
Efter ett fåtal utspillda öl och en del missförstånd på toaletten så vart vi till slut utslängda, utan en aning om vart fan vi skulle dra vidare så fick vi syn på den underbaraste av hägringar, ett skinande palats med spotlights med en underbar röd skylt som prydde dess väggar. Burger King!
Att lyckas äta tre stycken Whopper Meal är för övrigt ingen merit. För de som nu trodde det..
Att vakna dagen efter i en soffa med en annan karl är inget man vill erfara, tro mig. Kallsvettig och härlig så lyckas jag ta mig upp, väcka min "partner" (som jag nu upptäckt var min arbetskollega) och fråga vart fan jag befinner mig så tog jag mig på tunnelbanan för att två timmar senare vakna upp i min egen säng och undra hur fan jag kom dit..
En ganska lyckad fredag kväll tycker jag.

Alla vet ju hur jävligt det är att gå på släktmiddagar eller att bara träffa släkten. Det är hemskt! Att behöva lyssna på tant Agda som berättar om hur det var när hon var ung och att uttryck som  "Håll käften mormor jag sover" inte användes på hennes tid och borde därför vara bannlyst från Sveriges akademiska ordlista.
Men att få besök av sin bror klockan 02 på morgonen låter ju inte för hemskt? Då har ni inte träffat min bror. Som förövrigt är en underbar person när han är nykter.
Hur en vuxen man i fem timmar kan hinna med att beskriva minst tjugo personer, I detalj(!), påbörja men aldrig avsluta 208 berättelser och sedan bli hemringd av sin flickvän, det mina kära läsare är min bror i ett nötskal. Efter att ha blivit lämnad ifred, utmattad och irreterad, så går man självklart och lägger sig.. för att tjugo minuter senare upptäcka att hjärnan är så förjävligt överhettad och du inte kan sluta tänka på hur alla 208 berättelser slutade.
Utan sömn och kaffe sitter jag här nu och skriver ett meningslöst inlägg för att få tiden att gå.


Isabella, din önskan är min lag. I Nästa inlägg kan du räkna med en fullständig rapport på den manliga anatomin.
Best of luck.
Ses då

Kommentarer
Postat av: Jasmina Algrén

Jag måste bara säga att jag älskar din blogg, den förgyller min vardag enormt.





Sluta inte blogga.

2008-10-19 @ 18:41:02
Postat av: Jojjo

din blogg är bäst :)

2008-10-20 @ 19:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0